A szerzőpáros töményen megfogalmazott könyvében mindarra felhívja az e-korszak vezetőjének figyelmét, amire ebben az új, tudásalapú, másként működő világban figyelnie kell, ha tudásalkotó céget akar vezetni.
Az új tudás a régi ablakon át nem látható, nem olvasható ki excel táblákból, csak intuícióval sejthető meg, vízióként írható le, de nem paraméterezhető. A vezető karizmája kell ahhoz, hogy a többiek higgyenek benne, kövessék, a megálmodott értéket (mit), segítsenek neki megvalósítani (hogyan). Az e-vezetőnek strukturálatlan problémákra kell megoldást találnia. Nem a legjobb megoldást keresi - azt honnan is tudná - hanem az első elfogadható megoldást választja.
A tudásalkotó cégnél a profi vezető nagy tudású kollégákkal dolgozik, őket nem utasítja, hanem arra kíváncsi, hogy ők mondják meg neki, miként valósíthatja meg saját vízióit. Ezek az okos emberek akkor hozzák ki magukból a legtöbbet, ha élvezik, amit csinálnak, belső motivációból teszik.
Baracskai Zoltán, Velencei Jolán: Követő nélkül nincs vezető című könyvösszefoglalója képet ad az e-korszaki vezetés dillemáiról.