A kapitalizmus evolúciójának következő fázisa lehet a közös értékteremtés. Össze lehet-e egyezetni a kapitalizmus profitszemléletét a társadalmi célokkal?
A kérdés különösen a sok gazdasági és társadalmi problémát okozó 2008-as válság után aktuális, hiszen azért sokan épp az ésszerűtlen profithajhászást kárhoztatják. A neves üzleti gondolkodóknak a HBR 2011. évi első számában megjelent cikke azt vizsgálja, hogyan újítható meg kapitalizmus úgy, hogy a profitérdekek és a társadalmi érdekek jobb összhangba kerüljenek. Egyáltalán lehetséges ez?
A szerzők sok nagyvállalati példával bizonyítják, hogy lehetséges a közös értékteremtés. A Creating Shared Value a CSV, amikor a vállalati profitérdek és a társadalmi érdek egyszerre valósul meg, A profitból történő jótékonykodás-jellegű CSR-ral szemben a CSV a profitnöveléssel együtt hoz létre társadalmi értéket is.
Michael E. Porter, Mark R. Kramer: Creating Shared Value – Ismerd meg most a közös értékteremtés ideáját magyar nyelvű cikkösszefoglalónkból!