A versenyelőny régi forrásai kimerültek, meg kell találni az újakat. Co-creating – közös értékteremtés. Ez az alapeszméje C.K. Prahalad könyvének.
C.K. Prahalad, aki korának egyik legnagyobb hatású stratégiai gondolkodója és menedzsment guruja volt, szerzőtársával a közös értékteremtés új innovációs modelljét mutatja be nekünk ebben a műben.
A co-creating modell gyökeresen eltér a tömeges testreszabás elvétől. Mai is léteznek a gyártók által összeállított lehetőségek, amelyekből a vevő kiválasztja a számára legmegfelelőbb kombinációt – így az igényéhez igen közelálló terméket kap. Ám ez a megközelítés még mindig inkább a gyártóról, mint a vevőről szól. Az új innovációs modellben a vevői igény valódi megértésén van a hangsúly.
Hogyan ismerhetem meg a vevőim valódi igényeit? Hogyan tudom bevonni őket a közös értékteremtésbe?
Tudd meg C.K.Prahalad, M.S. Krishnan: Prahalad The New Age of Innovation című magyar könyvösszefoglalóból, hogyan alakítsd céged termék-orientáltból az értékteremtő megközelítés felé!