Mire alapozzuk cégünk hosszantartó versenyelőnyét? A céget megkülönböztető, erőforrásokra építő stratégia lehet a jó megoldás.
Olyan erőforrásokra kell alapozni, amelyek nehezen utánozhatók, lassan avulnak, teljesen a cégünk birtokolja azokat, nem helyettesíthetők, jobbak, mint a konkurencia erőforrásai.
Az erőforrás alapú stratégia egyesíti a vállalaton kívüli és a cégen belüli erősségeken alapuló korábbi stratégiai iskolák szemléletét. Mely erőforrásaink a cégünk megkülönböztető erősségei, amelyekre a versenyelőnyünk építhető? A szerzők ötlépéses tesztet ajánlanak minden kiszemelt erőforrásunk értékelésére. Ha ezeket sikerült meghatározni és a stratégiánk központjába állítani, az még nem elég! Állandóan vizsgálni, elemezni, karbantartani kell őket, úgy kell rájuk vigyázni, hogy ezek cégünk koronaékszerei. Máig érvényes ennek a tanulmánynak az üzenete, amelyet a cikk összefoglalójából gyorsan megismerhettek.