Ki ne szeretné, ha briliáns ötletét rajongva fogadnák a döntéshozók és lelkesen tárgyalnák a megvalósítás lehetőségeit?
Egy kreatív ötlettel előállni nem túl nehéz, de azt sikerrel eladni már sokkal nehezebb. Az első benyomás sokszor meghatározza az ötletünk sorsát, mert a döntéshozók pillanatok alatt kategóriákba sorolnak bennünket – állítja a szerző, Kimberly D. Elsbach, aki több mint hat éven át tanulmányozta Hollywoodban a félórás „pitching sessions” műfaját. Ezeken az ötletvásárokon jelennek meg az ötletek előadói (pitchers) vagyis a forgatókönyvírók, akik a megvalósítás érdekében küzdenek a döntéshozók kegyeiért.
Elsbach úgy találta, hogy a hollywoodi tapasztalatok az üzleti világban is érvényesek, ezért ebben a Harvard Business Review-ban megjelent cikkben foglalta össze a tanulságokat. Jó tanácsokkal is ellátja az olvasót, hogyan lehet kiismerni ezt a típusba sorolást és ennek tudatában alakítani az előadói stratégiánkat. Hasznos tudnivalók találhatók tehát ebben a cikkösszefoglalóban is, ha szeretnénk sikeresek lenni egy rövid, velős bemutatón.