Az innovációra, mint a menedzsment Szent Gráljára tekintenek a cégvezetők már a hetvenes évektől kezdve.
Ettől várják a cég megújulását, növekedését, a csodát. Mégis rendre mindig ugyanazokat a hibákat követik el az innováció alkalmazásakor. Rosabeth Moss Kanter az üzleti tudományok „nagyasszonya”, a Harvard professzora - aki most, hetvenéves korában szerezte meg 23. diplomáját – négy csoportba sorolja az innováció során elkövetett hibákat. A stratégiai hibák, amikor rossz az innováció területe, célja. Az innováció rossz beágyazása a vállalati folyamatokba: hagyományos eszközök alkalmazása nem hagyományos területen. A vállalati struktúrához való igazítás gondjai. Vezetési problémák: nem az ötlet kitalálója a legjobb „eladója”.
Az innováció alkalmazáshoz szervezeti rugalmasság és az emberi kapcsolatok értő kezelése kell. A cikk rövid összefoglalójából kiderül, hogyan kerülhetők el az innováció klasszikus csapdái.