Végtelennek tűnő tanulási lehetőségek
A tanulási lehetőségek az információs korban végtelennek tűnnek. Az internet segítségével bárki elérheti azt a hatalmas tudásmennyiséget, amelyet az emberiség felhalmozott. A könnyű hozzáférés azonban nem jelenti egyben ennek a tudásnak a használhatóságát. Az információ mennyisége rendkívül megnehezítette találni bármit, ami pontos, releváns és kiváló minőségű. Sőt, az információs túlterheltség legtöbbünkre kifejezetten nyomasztóan hat.
A mi időnk nem végtelen
Ebben az irdatlan adattengerben hihetetlenül sok időbe telik az értékes és érvényes információ felkutatása. Ráadásul, azok számára, akik nem eléggé járatosak a témában, nehézséget okoz megtalálni a megbízható forrásokat, értékelni a tájékoztatás helyességét és minőségét. Olyan megbízható szakemberekre – tudáskurátorokra – van szükség, akik biztos kézzel szűrik, értékelik és ellenőrzik az adatokat, hozzáértő módon válogatják ki a témához releváns és érvényes információkat.
Tudás és tapasztalat – a tudáskurátor szerepe
Egy múzeumban a kurátor a legjobb tudása és tapasztalata alapján dönt a művészeti alkotások megjelenítéséről, hogy melyek a leginkább érdekes, releváns és reprezentatív darabok. A tudáskurátor hasonlóképpen a szakértelme és tapasztalata alapján kutatja fel, rostálja meg, értékeli és rendezi a fellelhető információkat. Ezek a fontos lépések teszik igazán hasznossá a tudáskurátor munkáját, ahogy a formátlan adatok értelmet nyernek. Ez azt jelenti, hogy a tudáskurátorok ritkán hoznak létre saját tartalmat, hanem a meglévő információkat szervezik és rendezik össze megbízható és értékteremtő módon.
Az összegyűjtött tudás darabjaiból talán összeáll egy kép a kíváncsi ember számára.