Az elbocsátások többsége azért van, mert sok vezető „elalszik a volánnál” és elfelejti bevenni a jövőbe vezető kanyart.
A hatékonyság, a mindenható ROI növelésére a számlálóban lévő bevételek emelése helyett, „hentesmunkát” végez a nevezőben. A két neves szerző még 1994-ben írt cikkében – amelynek tanulságai azóta még élesebbek lettek – arra hívja fel a figyelmet, hogy a cégvezetésnek a cég jövőjével a munkaidejük 3%-nál lényegesebben többet kellene foglalkoznia. És nem csak nekik.
Közös gondolkodással kell a cég 10 év múlva várható helyzetét megformálni. Ehhez csak néhány egyszerű kérdésre kell válaszolni a jelenlegi és a 10 év múlva várható jellemzőkről. Ha a válaszok közel esnek egymáshoz, ott bajban lesz a cég a jövővel.
Vajon milyen kérdéseket kell feltennünk a jövővel kapcsolatban?