Miért okoz gondot jól működő cégeknek, hogy kihasználják azt a növekedési lehetőséget, amit egy új üzleti modell nyújtani tudna?
Mert gyakran egy technológiai újdonságból indulnak ki vagy a kínálkozó lehetőséget nem tudják a cég meglévő üzleti modelljébe beilleszteni. Miért sikeres az Apple? Az Apple soha nem technikai újdonságot ad el, hanem a fogyasztóknak nyújt teljesen új értéket komplex szolgáltatás formájában.
Vajon miért alakította át a Hilti minden munkafolyamatát a megrendeléstől az alkatrész utánpótlásig? Azért, mert felismerte, hogy a vevők nem a szerszámok vásárlásával, hanem használatával teremtenek új értéket, ezért a súlypontot áthelyezte az előállításról a teljes körű szolgáltatásra.
Mark W. Johnson, Clayton M. Christensen, Henning Kagermann: Reinventing Your Business Model című cikkösszefoglalóból tudd meg, hogy mikor van szükség új üzleti modellre, azt hogyan célszerű kialakítan!