Bár a két, kopaszra nyírt fejű svéd professzor a könyvét még 1999-ben publikálta, az a 21. század kiáltványává vált. A könyv hangneme, szóhasználata is „funky”, így is erősítve a mondanivalót.
A tudás birodalmában, az agyalapú világban minden másképpen van, másképpen kell gondolkoznunk, mindent másképpen kell csinálnunk. Az nyer, aki eltérő, aki különböző, mert csak így lehet kitűnni a globálissá, transzparenssé, egyidejűvé vált világban. A tudásalapú társadalomban az 1.300 grammos szürkeállomány a legfontosabb termelőerő, ami viszont nem a cégé, a munkavállaló tulajdonában van, bármikor tovább állhat vele. Megnyeréséért, megtartásáért a cégnek máshogyan kell felállnia, máshogyan kell működnie, máshogyan kell a cégeket irányítani, máshogyan kell a kollégákat motiválni is. A fogyasztó, a vevő is más, élményt akar, kapcsolódni, tartozni akar valahová, figyelmének megnyerése a cél, termékünkkel, szolgáltatásunkkal önkifejezéshez kell hozzájárulnunk.
Kihagyhatatlan tudnivalók a funky könyv tömör tartalmi összefoglalójában.