Az új menedzsmentforradalom adatalapú – állítják McAfee és Brynjolfsson – a vezetői döntés adatvezérelt lesz és nem intuitív.
Azok a cégek, amelyeknél a ma keletkező hatalmas adatmennyiségből az adattudósok képesek kigyűjteni, elemezni a számukra hasznos információkat, és az így nyert tudást a beépítik a döntéshozatalba, jelentős versenyelőnyre tesznek szert. Az adatok kibányászása, elemzése, az összefüggések felismerése újfajta szakértelmet (data science) követel, és ez akkor használható fel eredményesen, ha a vállalati kultúra is átalakul. Egy adatvezérelt szervezetben a döntések elsősorban az adatok elemzésén alapulnak, és háttérbe szorul az intuíció, és a szűkebb értelemben vett iparági szakmai tapasztalat. Persze nem minden sikeres cég működik ilyen módon, de a mérések szerint az adatvezérelt cégek egyértelműen jobban teljesítenek versenytársaik többségénél.
Ismerd meg ezt az elgondolást a Harvard Business Review cikk összefoglalójából!