A vállalati fenntarthatósági programok, a társadalmi célok megvalósítása anyagi áldozatokkal járnak. A cikk szerzői szerint ez nem kell, hogy így legyen!
A cikk mindkét szerzője a Harvard Business School professzora, s mindketten részt vesznek a fenntarthatósági tényezők iparági kockázatainak feltérképezésében és számszerűsítésében. Cikkükben az ad hoc projektek (széndioxid-kibocsátás korlátozása, hulladékkezelés, stb.) helyett, integrált fenntartható vállalati stratégia kialakítását javasolják. Ehhez olyan innovatív megoldások kellenek, amelyek nem a keletkező problémákat kezelik, hanem magát a problémát szüntetik meg.Ez a vállalat teljes megújítását igényli (termék, folyamatok, munkaerő, értékesítés) beleértve az üzleti modellt is. A folyamathoz intenzív kommunikáció kell a cég shareholderei és stakeholderei felé is. A szerzők úgy látják, hogy a nagy nemzetközi vállalatoknak módjában van mindezt megtenni, s országhatárokon átnyúlva tenni egy élhetőbb világért.
A Tudáskurátor Társaság elolvasta, összefoglalta, megosztotta. Olvassátok, élvezzétek, osszátok!