Még ma is igaz, hogy a cégek többsége saját magára koncentrál, a saját termékének, termelésének a problémáira figyel elsősorban, s nem a vevőire.
Hihetetlen, hogy Levitt ezt a marketing fontosságáról máig érvényes cikkét 1960-ban írta, amikor még a fejlett piacgazdaságokban is a marketinget az eladásösztönzés eszközének tekintették, nálunk meg a hiánygazdaság dúlt, szerencsés volt az a család, amelyik már szert tehetett egy TV-készülékre.
A Harvard Business School akkori professzora már a vevő igényének elsődlegességéről ír, ezt tekinti a vállalat működésének alapjának, szerinte ennek kell megelőznie minden egyéb vállalati folyamatot, a termelést, a K+F-et, az értékesítést. Ö a marketingszemléletet a cégvezetőtől várja el elsősorban, és nem az eladásösztönzés eszközének tekinti, mint még ma is sokan.
Levitt már akkor úgy látta, hogy a vezető legfontosabb követői maguk a vevők.
Tudd meg Theodore Levitt: Marketing Myopia című klasszikusának cikkösszefoglalójából, hogyan kerülheted el a marketing rövidlátás csapdáját!